Факультет української філології
Українська мова і література

Факультет української філології оплакує свого випускника.

Сьогодні, 10 травня 2024 року, ми попрощалися з Олегом Новіковим - Героєм, який поклав життя в боротьбі з російським ворогом. 

10.05.24_2.jpg 10.05.24_8.jpg

У далекому 2004 році ми зустрілися в доленосному для нас усіх місці - факультеті української філології, де Олег навчався у групі УАФ-04. Він вирізнявся з-поміж інших хлопців, яких у нас завжди було небагато, своєю шаленою харизмою, привітною усмішкою, почуттям гумору. Олег міг знайти спільну мову з усіма, його любив увесь факультет. Він був активним, творчим, постійним учасником студентських весен... Ось таким, Олеже, ми пам'ятаємо тебе. 

10.05.24_6.jpg

10.05.24_4.jpg

10.05.24_5.jpg 10.05.24_4.jpg

10.05.24_5.jpg

Олег Новіков загинув 5 травня 2024 року,у віці 37 років, на свій день народження під час виконання бойового завдання на Авдіївському напрямку. Довгий час був замполітом, його поважали й цінували товариші. Знедоленими залишилися дружина і син, якого Олег дуже любив... 

Висловлюємо співчуття близьким і рідним Олега. Нехай Господь дає їм сили пережити цю втрату, утішить у ці нелегкі часи.

 10.05.24.jpg

Герої не вмирають! Вони вічно житимуть у наших серцях і нашій пам'яті.

Слава Героям України! 

Смерть ворогам!

26439

10-11 травня 2024 року на базі кафедри української літератури Ужгородського національного університету відбувся міжкафедральний семінар на тему : "Форми та шляхи реалізації  академічної мобільності науково-педагогічних працівників". Участь у семінарі взяли викладачі кафедри української та зарубіжної літератур Криворізького державного педагогічного університету: доктор філологічних наук, професор Світлана Ковпік та кандидат філологічних наук, доцент Світлана Журба. Під час семінару обговорили важливі питання партнерської взаємодії, а саме: можливості проходження стажування науково-педагогічних працівників, залучення викладачів кафедр-партнерів до читання гостьових лекцій, перегляду освітніх програм усіх рівнів вищої освіти. Окрім цього, окреслили шляхи реалізації проєкту "Осіння школа" для здобувачів вищої освіти та залучення до його реалізації Ніредьгазького університету (Угорщина). Результатом роботи міжкафедрального семінару став підписаний договір про співпрацю.

IMG-d3a410af33c43fa218c2b8ccfbe787f4-V.jpg

26434

30 квітня 2024 року для здобувачів вищої освіти факультету української філології прочитала лекцію Овдійчук Лілія Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри української мови та літератури ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем'янчука» (м. Рівне).

На гостьовій лекції були присутні здобувачі освіти бакалаврського рівня та викладачі кафедри української та зарубіжної літератур, кафедри української мови: проф. С. І. Ковпік, доц. С.С. Журба, доц. Н. Є. Коломієць, доц. Н. В. Яременко, доц. Л. М. Семененко, доц. І. М. Онікієнко, доц. Г. Г. Асмаковська, доц. Н. А. Березовська-Савчук. та ін.

Знімок екрана 2024 04 30 112010

Пані Лілія Овдійчук відома науковій спільноті як дослідниця жанрово-стильової своєрідності дитячої літератури, автор наукових праць з інтеграційного вивчення історії української літератури, посібників з курсу дитячої літератури для студентів філологічних факультетів. Вона є членом рівненської «Просвіти», членом Ради Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва, Наукового товариства імені Тараса Шевченка.

30.04.24_01.png

Саме тому на лекції Лілія Миколаївна розглянула питання контекстуального аналізу творів української та зарубіжної літератур, закцентувала на видах контексту під час аналізу художнього твору: біографічному, історичному, літературознавчому, культурологічному, мистецтвознавчому тощо. Лекторка навела яскраві приклади, що ілюструють контекстуальний аспект, вказують на інтегральний підхід до інтерпретації твору.

30.04.24_02.png

Знімок екрана 2024 04 30 112626

Значну увагу Лілія Овдійчук приділяла використанню контекстуального аналізу під час вивчення творів «Тигролови» Івана Багряного, «Valse melancolique» О. Кобилянської, віршів Лесі Українки, поеми «Мойсей» І. Франка, творів Олеся Гончара, віршів Сергія Жадана у вищих навчальних закладах та закладах середньої освіти.

30.04.24_03.png

30.04.24_04.png

30.04.24_05.png

30.04.24_06.png

30.04.24_07.png

Присутні мали змогу послухати виконання «Меланхолійного вальсу» Ф. Шопена у виконанні пані Лілії Овдійчук та читання  уривку із твору Ольги Кобилянської. Лірична рапсодія лекції реалізована через інтермедіальне прочитання віршів  українських митців. Природу та функції літератури у її зв'язках з іншими видами мистецтв лекторка продемонструвала на прикладі виконання репером Степаном Стуком (псевдонім «Кашляючий ед») пісні на вірш Івана Франка «На суді» (у відеоролику проведено паралель між подіями того часу та сьогодення), що поглибило знання студентів щодо теорії контекстуальності.

30.04.24_08.png

30.04.24_09.png

Дякуємо Лілії Миколаївні Овдійчук за змістовну, пізнавальну і практичну лекцію. Відгуки студентів свідчать про зацікавлення та високу оцінку лекції, можливість долучитися до сучасних підходів літературознавчого аналізу тексту.

30.04_118.jpg

Професорсько-викладацький колектив кафедри української та зарубіжної літератур реалізує можливість співпраці з колегами українських вищих навчальних закладів, а здобувачі освіти мають змогу познайомитися з науковцями та їхніми дослідженнями.

26361

З 22 по 24 квітня 2024 року факультет української філології брав участь у тренінгах, присвячених програмі подолання освітніх втрат.

22.04. 1

З колективом викладачів та здобувачами освіти факультету української філології працювала Любов Василівна Микитишина, консультант КЗ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Криворізької міської ради, тренер проєкту з надолуження освітніх втрат.

photo_2024-04-22_14-36-36.jpg

Протягом 3 днів навчання присутні ознайомилися з форматами виявлення та стратегіями подолання освітніх втрат здобувачів освіти з української мови та літератури. Важливим етапом усвідомлення проблеми освітніх втрат є вивчення її стану у світі та в Україні. Тому постає логічне запитання про те, чи ідентичними є розуміння освітніх і навчальних втрат. І однозначна відповідь полягаю в тому, що освітні втрати є значнішою категорією, яка передбачає навчальні, виховні, психологічні, фізичні втрати, що загалом впливає на загальний розвиток учнів.

Варто зауважити, що кожен учасник до початку тренінгу мав змогу пройти онлайн-курс, який допоміг зорієнтуватися в тематичному насиченні запропонованого очного курсу. Упродовж зустрічей присутні намагалися дати відповіді на такі питання:

Який з форматів навчання є найефективнішим для підвищення кваліфікації вчителя?

Які можуть бути алгоритми конструювання програм подолання освітніх втрат з української мови?

Як подолати навчальні втрати в усній взаємодії?

Як організувати роботу з текстами для надолуження освітніх втрат?

Як подолати навчальні втрати в письмовій взаємодії?

Як організувати інтегроване навчання задля надолуження навчальних втрат мовно-літературної галузі?

Як сконструювати урок, спрямований на подолання освітніх втрат? 

Яким має бути найкращий дизайн цього уроку?

Обговорення потребували й інші питання, орієнтовані на визначення форматів  виявлення освітніх втрат учнівства на рівні навчального закладу; на стратегії подолання освітніх втрат здобувачів загальної середньої освіти; можливості для психоемоційної підтримки школярів; діагностування сформованості компетентності учнів; надолуження навчальних втрат у навичках тощо.

23.04 10

23.04 19

Цікавою була робота з посібником Ігоря Хворостяного «Подолання освітніх втрат з української мови та літератури в 5-11 класах», у якому подано методичні рекомендації та приклади уроків, а також авторські навчальні ігри. Автор наголошує на важливій тезі: «Особливість освітніх втрат – вони накопичуються і поглиблюються, якщо вчасно й ефективно не вживати заходів для їх подолання». Тому проведення тренінгових занять з педагогічними колективами м. Кривого Рогу є однозначно важливою та корисною.

23.04 9

 

23.04 12 23.04 16
24.04 4 24.04 2

23.04 21

24.04 9

Інтенсивна робота упродовж 3-х днів викликала як педагогічний інтерес до поставленої проблеми, так і допомогла творчо осягнути шляхи її розв’язання, попрацювати в командах, філологічно грамотно й сучасно подати відому навчальну інформацію, додати позитиву до викладацько-студентських буднів, підсилити взаємодію всіх учасників освітнього процесу на факультеті.

 

зображення_viber_2024-04-24_18-39-16-843.jpg зображення viber 2024 04 24 18 39 16 716
зображення viber 2024 04 24 18 39 17 005 зображення_viber_2024-04-24_18-34-48-983.jpg

зображення viber 2024 04 24 17 38 46 067

Висловлюємо вдячність тренеру Любові Василівні Микитишиній та всім учасникам триденного інтенсиву на подолання освітніх втрат. Віримо у власні сили, у наших студентів, які здобуваючи спеціальність учителя-словесника, неодмінно віднайдуть найоптимальніші шляхи щодо надолуження освітніх прогалин в українських закладах середньої освіти.

26313

17 квітня 2024 року в рамках реалізації проєкту «Розбудова стійкості через розвиток» здобувачі вищої освіти факультету української філології взяли участь у тренінгу «Soft Skills - навички успіху в житті та кар’єрі».

скіли_3.png

Темами обговорення стали лідерство, мрії, комунікативні кордони, креативні підходи до складних ситуацій та медіаграмотність.

скіли_1.png

Під час тренінгу студенти активно брали участь в інтерактивних іграх.

скіли_2.png

 

26263

18.04._1.jpg

18 квітня 2024 року на факультеті української філології відбулася Міжнародна наукова конференція здобувачів вищої освіти на тему «Мови й літератури світу в глобалізаційних процесах», захід є спільним проєктом двох європейських закладів-партнерів: Варшавського університету (Польща) та Ніредьгазького університету (Угорщина), а також вітчизняного закладу вищої освіти – Житомирського державного університету імені Івана Франка.

2.jpg

Інтерес до конференції виявили здобувачі вищої освіти таких закладів вищої освіти: Полтавського державного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, Ужгородського національного університету, Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ, Житомирського державного університету імені Івана Франка та ін. Загальна кількість учасників склала 70 осіб.

З вітальним словом до учасників конференції звернувся ректор Криворізького державного педагогічного університету Ярослав Шрамко, який відзначив значущість такого формату наукової комунікації здобувачів вищої освіти з різних закладів України та Європи.

3.jpg

На пленарному засіданні здобувачі вищої освіти презентували свої наукові дослідження на такі теми:

  1. Специфіка художньої інтерпретації внутрішнього світу персонажа-аутиста в романі Анрі Бошо «Блакитний хлопчик»

Ярослава Примаченко, здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти, Криворізький державний педагогічний університет (Україна).

4.jpg

  1. Tozsamość narodowa a komunikacja polityczna: przypadek Ukrainy

Rafał Bieryło, doktorant Miedzydziedzinowej Szkoły Doktorskiej, Uniwersytetu Warszawskiego.

18.04_6.jpg

  1. Угорський дискурс творів Ліни Костенко

Анастасія Мухіна, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, Ніредьгазький університет (Угорщина).

9.jpg

  1. Жанрово-стильові особливості ретродетективів Юрія Винничука

Людмила Біленька, здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти, Житомирський державний університет імені Івана Франка (Україна). 

37.jpg

  1. Опис сучасного стану дітей, які постраждали від війни

Ольга Костелецька, здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти, Варшавський університет (Польща).

7.jpg

  1. Символіка заголовка роману Макса Кідрука «Де немає Бога»

Мілена Хижа, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, Полтавський державний педагогічний університет імені В. Г. Короленка (Україна).

47.jpg

Теми доповідей вказують на різноплановість та актуальність досліджень здобувачів вищої освіти, а також засвідчили вплив глобалізаційних процесів на розвиток мов та літератур світу.

Після перерви роботу продовжили секції:

Секція 1. Українська література в глобалізаційних процесах

Секція 2. Літератури світу: компаративний аспект.

Секція 3. Мови світу в глобалізаційних процесах.

Модераторки заходу – доктор філологічних наук, професор кафедри української та зарубіжної літератур Світлана Ковпік та кандидат філологічних наук, доцент кафедри української та зарубіжної літератур Світлана Журба відзначили, що такого формату захід є чудовою можливістю для налагодження наукових зв’язків, обміну інформацією, реалізацією права здобувачів вищої освіти на академічну мобільність.

Бажаємо здобувачам вищої освіти наукових успіхів та звершень!

26167

17 квітня 2024 року на факультеті української філології відбулася зустріч Оксаною Горб, учителем-методистом, головою професійної спілки учителів української мови та літератури Довгинцівського району м. Кривого Рогу, експертом із сертифікації вчителів-словесників. До навчально-просвітницького заходу долучилися студенти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти різних курсів, викладачі кафедри української мови, кафедри української та зарубіжної літератур, гаранти ОП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова», «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія», Українська мова і література, зарубіжна література». 

Тема обговорення: «Сертифікація вчителів української мови і літератури: секрети успіху».

999

Оксана Олександрівна звернула увагу присутніх на питання, пов’язані із сертифікацією, хто здійснює процедуру сертифікацію, окреслила її особливості, зазначила, хто може стати учасником. Доповідачка розлого й ґрунтовно проаналізувала нормативно-правову базу, як-от: Закон України «Про освіту» (ст. 51), Закон України «Про повну загальну середню освіту» (ст. 49), Положення про сертифікацію педагогічних працівників (затверджене постановою КМУ від 27 грудня 2018 р. № 1190), Наказ МОН від 16 серпня 2023 р. № 35 «Про деякі питання проведення сертифікації педагогічних працівників у 2023 році» та інші.

99991

Оксана Горб надала вичерпні відомості про складові процесу сертифікації, які налічують 6 етапів, про те, як відбувається реєстрація, на що варто звернути увагу під час незалежного тестування. Кожен етап сертифікації було представлено докладно, з детальними коментарями й порадами від досвідченого вчителя-методиста. Важливим аспектом є розуміння роботи експертів, які мають оцінити навчальні заняття учасників сертифікації відповідно до бального розподілу, їхню підготовку з огляду на досвід роботи з використанням цифрових технологій тощо.

9992

Присутні здобувачі освіти мали змогу поставити питання, які виникли після прослухання важливої методично орієнтованої інформації.

Вдячні Оксані Олександрівні Горб за корисну зустріч, яка збагатила студентів бакалаврату знаннями, орієнтованими на їхнє професійне становлення й зростання.

26160

Слайд1.JPG

26118

оголошення Горб Оpng

Зустріч за покликанням: https://us04web.zoom.us/j/9121446958?pwd=V3NCTHdIWW5zaXo2eXoyeS9VYmg2UT09 

26082

29 березня 2024 року відбулося засідання вченої ради факультету української філології, на якому обговорювалися питання, пов’язані з оновленням освітніх програм першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, і представлення відповідних проєктів.

Проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова» підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти презентувала керівник робочої групи Наталя Анатоліївна Березовська-Савчук, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови.

Проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія» підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти представила керівник робочої групи Світлана Степанівна Журба, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української та зарубіжної літератур.

Проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література» підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти представила керівник робочої групи Наталя Володимирівна Яременко, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української та зарубіжної літератур.

Обговорення_1.jpg

Презентація проєктів передбачала перегляд загального обсягу нормативних і вибіркових освітніх компонентів, відсоткове співвідношення нормативних навчальних дисциплін за основною і додатковою (предметною) спеціальністю, науково-предметної підготовки, особливостей навчальних практик, курсових робіт тощо. Керівники робочих груп озвучили підсумки анкетування випускників, опитування роботодавців, здобувачів вищої освіти бакалаврського рівня, зупинилися у своїх виступах на аналізі цих результатів, а також певних ключових моментах, покликаних покращити рівень ОП.

Обговорення_2.jpg

У процесі колективного обговорення було сформульовано певні вектори змін освітніх програм, які передбачають урахування пропозицій стейкхолдерів, а також орієнтацію на сучасні тенденції розвитку вищої освіти України, відповідають викликам воєнного сьогодення, адже спрямовані насамперед на підвищення рівня методичної підготовки вчителя-словесника, на вдосконалення навичок здобувачів реалізовувати різні форми дистанційної освіти на заняттях мовно-літературної галузі.

Окрему увагу звернено на потреби вивчення інклюзивної літератури, що забезпечить освоєння майбутніми фахівцями ефективних інструментів для створення універсального освітнього середовища, актуалізовано й на важливості опанування специфіки розвитку літератури Криворіжжя, оскільки регіональний аспект у формуванні в здобувачів та здобувачок відповідних професійних компетентностей відіграє важливу роль.

З Проєктами обговорюваних ОП можна ознайомитися за покликаннями:

Проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова».

Проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література. Психологія».

Проєкт освітньо-професійної програми «Українська мова і література, зарубіжна література».

26078
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Травень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31